Thursday, February 10, 2011

Kangaroo Burger Tampa, Fl

Italian verbs conjugator

Molte volte gli studenti sembrano sconsolati davanti alle difficoltà che si incontrano durante la coniugazione dei verbi italiani.
Naturalmente quando sono in classe ci siamo noi ad aiutarli, ma quando sono a casa, magari a fare i compiti, possiamo dare loro degli strumenti per lavorare in autonomia.
Il sito che solitamente consiglio per i verbi italiani è questo Coniugatore verbi italiani , è molto facile da usare e si possono trovare le diverse forme corrette del verbo come si può vedere, per esempio, nel verbo dare .
should explain to students that some Italian verbs have different forms for the same item, and do not like certain professors who claim that their choice to use one form over another, is indisputable.
And what do you use: "I gave him" or "sayings"?

Thursday, February 3, 2011

Hoyt Series Fall-away Rest

Finding Pasquino

Post, web-log, track-back. Parole strane, figlie della tecnologia e dell'informatica. Di un presente in cui , talvolta, impatto e apparenza prevalgono sulla sostanza delle cose. Preferisco andare oltre il web-log. Cercare le sue radici. Perchè il blog , in fondo, è un mezzo di comunicazione antico. Mi fa pensare a quelle statue classiche che, nella Roma papalina del XVI secolo, grazie alla fantasia e all'arguzia di un umile ciabattino, acquistarono la parola. Così, Pasquino (questo era il nome del ciabattino) pensò bene di appendere, nottetempo, al collo di una statua, collocata all'ingresso della sua bottega, dei cartelli sui quali esprimeva il proprio malcontento e le proprie critiche nei confronti del potere. I suoi messaggi non passarono inosservati e, ben presto, su altre statue, apparvero nuovi cartelli che sostenevano i discorsi ironici e spesso irriverenti di Pasquino. Pertanto, nella Roma Pontificia, in cui la libertà di parola non era certo incoraggiata, si creo a real dialogue. A first outbreak of freedom. The gimmick invented by Pasquino is not much different from that of the blog. Today, Web writes Arthur, goblins and ... Beppe replies answered ... Circulate ideas, criticism, cries and laughter. So much water has passed under the bridge. But the spirit is always to Pasquino, Marforio and Lucrezia. Perhaps this is the essence of the blog. The lampoon, spontaneous dialogue, the chatter of the global village. So you do not need controls or, worse, a ... Masi or Minzolini. It would be like to return the knife to Mastro Titta.

Wednesday, February 2, 2011

Bathroom Scales Elevator Physics

Bia and the magic of syllables

I state that this activity is my idea and I have not yet been able to test it in class, but I could be a fun way for a review of the phonetic syllables in Italian.
One day I was thinking about the song that we are taught to remember the English alphabet, and I was wondering if there were something similar to Italian.
Suddenly, I do not know why, I thought the song "Bia".
all know the abbreviation of the cartoon "Bia - the challenge of magic," and I'm sure at least once, we all sang the chorus from A to Z (if this link you can find the piece of music for ' activities and download http://www.divshare.com/download/13942268-a6b ). The text is very simple

and Bi, bi e, ba be, and bi,
ba be bi, bi eo, ba be bi bo bi
eu, bu, ba be bi bo bu
us and we ee, about us, and we i,
ca ce ci, we eo, ca ce co us, we
eu, cu, ca ce co cu
us and of course you can continue with all the consonants and
Effe, effe ee, is fe, and effe, fe fi
ago, effe eo, fe fi fo ago,
effe eu, fu, fe fi fo ago and was
Gi, gi e, g, ga, gi ei,
ga ge gi, gi eo, ga ge gi go, gi
eu, gu, ga ge gi go gu
must clearly be aware of two things:
  • combinations with the "h", which according I would create confusion because the "h" should be postponed to voice diventale "ah, eh, ih, oh, uh" and then the text should be reversed (instead of "academic" to tell bisongerebbe "ACCA");
  • The change with "q" that can not be used alone but only as "qu" and also the result a "Quu" that does not exist in Italian, in my opinion is feasible, you just remind students to pay attention.
not wait to use this task, and what do you think? In your opinion can be fun? Using it in a different way?